Eetgewoontes

 

Voor het meest optimale rendement van Rejuvenal supplementen is een verandering van de voeding in nagenoeg alle gevallen sterk aanbevolen. In de huidige tijd hebben nog maar weinig mensen een fysiek zware baan. Een calorierijke voeding is dus bijna altijd overbodig.

Let daarom op de volgende algemene voedings- en eetgewoontetips.

• Het vetpercentage in de voeding moet echt toereikend zijn, ideaal is rond de 30%. Daarvan moet het grootste gedeelte uit onverzadigde vetzuren bestaan, zoals vette vis, noten, olijfolie, e.d. Daarnaast mag de voeding liefst niet meer dan 30% koolhydraten bevatten, de overige 40% zijn proteïnes.
• Eet veel groene en rode groentes, fruit en peulvruchten. De vezels daarin verwijderen giftige stoffen uit de darmen, zorgen voor een goede stoelgang en reduceren sterk het risico op darmkanker.
• Voorkom het eten van kant-en-klaar gerechten en fast food.
• Houd rekening met het feit dat diepvriesgroenten 25% minder vitamines bevat dan verse groenten. Verse sla is altijd een paar dagen verser dan voorgesneden sla.
• Drink per dag minstens 2 liter vers leiding- of mineraalwater.

De volgende teksten belichten het proces van de voedingsopname vanuit het standpunt van de anti aging.

De juiste bereiding van het voedsel in de mond ontstaat door zorgvuldig te kauwen. Daarmee dienen we het eten zo klein mogelijk te maken, wat een vereiste is voor een gezond maag-darmsyseem en een effectieve opname van de voedingsstoffen.

Wordt de opgenomen voeding niet tot een fijne brei vermalen, maar worden de happen te groot doorgeslikt, dan moet de maag veel meer maagsappen/maagzuren produceren. De twaalfvingerige darm kan die grote hoeveelheden maagzuur slecht neutraliseren. Deze te zure brei die van de twaalfvingerige darm naar de dunne darm gaat, tast het darmmilieu aan. De voedingsstoffen worden daardoor veel slechter opgenomen. Door deze slechte kauwgewoontes kunnen verstoppingen ontstaan maar ook brandend maagzuur.

EetgewoontesDe volgende eetgewoonten zijn aan te bevelen;

• Voor het eten dient men tijd vrij te maken;
• Tijdens het eten moet men zich op dit eten concentreren en niet tegelijkertijd bijvoorbeeld televisiekijken;
• Alle happen zorgvuldig kauwen voordat doorgeslikt wordt.
Naast de opname van vast voedsel dient men ook voldoende vloeistof op te nemen. Het veruit grootste gedeelte van die vloeistof dient uit zuiver water te bestaan. Het is verstandig om voor de maaltijd te drinken en zo weinig mogelijk tijdens de maaltijd. Ten eerste remt dit enigzins de honger, daarnaast verdunt de vloeistof tijdens het eten veel te veel de verteringssappen.

Een ander belangrijk aspect van een “Anti Aging Dieet” is om niet te laat te eten, bij voorkeur zelfs niet meer na 17.00 uur. Daardoor daalt in de avond langzaam de bloedsuikerspiegel. Dit kan versterkt worden door in de avond nog licht te sporten of te wandelen. Door de lage bloedsuikerspiegel produceert de hypofyse beduidend meer groeihormonen gedurende de nacht, m.n. de diepe slaap. Daardoor wordt bijvoorbeeld de vetverbranding gestimuleerd maar ook de plaque in de bloedaderen afgebouwd. Ook wordt daardoor ‘s nachts meer melatonine geproduceerd. Dit zorgt voor een gezonde slaap, versterkt het immuunsysteem en reduceert het aantal vrije radicalen, die voor de celveroudering zorgen.